Cursus mindfulness Amsterdam - Therapeut Patrice Nieuwenhuijs
393
page-template-default,page,page-id-393,page-parent,page-child,parent-pageid-378,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.3,vc_responsive
therapie-amsterdam-patrice-nieuwenhuijs

Mindfulness bij Nieuwenhuijs Therapie Amsterdam

Cursussen Mindfulness

Wanneer je geïnteresseerd bent in mijn workshop Mindfulness van 5 avonden, geef je dan op voor de mailinglist. Je ontvangt van mij een uitnodiging met data voor de workshops.

Ik schrijf mij graag in voor Mindfulness therapie bij Patrice Nieuwenhuijs

Wat is Mindfulness?

Gelukkig wordt het steeds meer gewoon: aandacht voor jezelf hebben en via je lichaam ontspannen. Een belangrijke methode om jezelf opnieuw te ontdekken en op te laden is mindfulness of meditatie. Veel mensen denken dat mindfulness of mediteren moeilijk is en dat het veel tijd vraagt. Het tegendeel is waar. Iedereen kan overal en altijd mediteren: Sta eens stil en zie dat de levenskracht via de inademing je lichaam inkomt en weer via de uitademing je lichaam verlaat. Breng je aandacht bij je ademhaling en je zult merken dat je geest rustiger wordt en dat je innerlijke ruimte ervaart.

Met mindfulness / meditatie kun je gericht en effectief je lichaam en geest verkennen en rust ervaren, waar en wanneer je maar wilt. De rust ligt op ons te wachten totdat wij er aandacht aan geven 🙂

Mindfulness Therapie: Heart-Body-Mind Alignement

 

Heart Body Mind
Feel
(Voel/Neem waar)
See
(Kijk/gebruik je zintuigen)
Understand
(Begrijp)

Misschien herken je het volgende; je bent op zoek naar wat je echt wilt, wie er bij je past, welk werk je wilt doen of welke studie je wilt kiezen. Of je bent opzoek naar meer rust en minder stress. Welk gedrag past er nu echt bij je.

Je lichaam gebruiken als referentie

In mijn eigen ontwikkeling van 35 jaar meditatie en zelfonderzoek heb ik ontdekt dat ik mijn lichaam kan gebruiken als vertaalslag tussen mijn hart (de innerlijke waarnemer en het wetende wijze deel in mij) en mijn mind (hoofd, gedachten). Mijn lichaam fungeert als referentie waardoor ik me niet meer afhankelijk maak van wat anderen van mij vinden en eventueel van mij verwachten.

Bovendien heb ik ontdekt dat ik op die manier ook mijzelf kan corrigeren. Mijn lichaam geeft alleen maar reactieve signalen die of richting ontspanning gaan of richting stress. Zo heb ik leren voelen of een idee of gedachte waar is en mij dichter bij mijn authenticiteit brengt, of niet waar is en onrust veroorzaakt.

Leren echt ontspannen

Ons lichaam dient in wezen als de vertaalslag van wat we in ons hart werkelijk willen en wie we werkelijk zijn. Als we goed luisteren en voelen transformeert daardoor je manier van denken, waardoor we dieper ontspannen en relaxter met de soms woelige tijden van het leven kunnen omgaan. Zo kunnen we ook in de flow van het leven terecht komen, iets waar ieder mens volgens mij naar verlangt. Ik stel je vragen en leer je de taal van je eigen lichaam en je gevoel (intuïtie) te verstaan. Een mooi en diepgaand proces waar ieder mens gelukkig van wordt.

Op deze manier gebruik ik Mindfulness in mijn therapie, omdat je via deze weg oude niet verwerkte ervaringen die nog steeds invloed hebben op je dagelijks leven leert neutraliseren.

Tip om te lezen: Artikel in het NRC: Mindfulness is méér dan mediteren. Mindfulness werkt even goed tegen angst en stress als cognitieve gedragstherapie.